Stichting Algemene Hulpdienst Roosendaal
tel. 0165-533111 ma t/m do , 09.00-11.00 uur)
info@sahrroosendaal.nl
Alle hulpaanvragen die door SAHR in behandeling worden genomen
beginnen bij onze centralisten.
Hier vindt een eerste beoordeling plaats of de hulpvrager in aanmerking
komt voor hulpverlening door een van de vrijwilligers van SAHR. De
beoordeling vindt allereerst plaats op basis van de criteria “kleine beurs
en/of klein sociaal netwerk”. Indien de centralist hier niet uit kan komen
wordt de vraag voorgelegd aan een van onze coördinatoren.
Mocht SAHR de vraag niet zelf kunnen beantwoorden is er voor de
centralisten de mogelijkheid de aanvrager naar een andere organisatie
door te verwijzen. Kijk bijvoorbeeld op onze “links” pagina om te zien met
welke collega organisaties SAHR zaken doet.
De centralisten controleren of de aanvrager een bestaande cliënt is of
voeren de persoonsgegevens van nieuwe cliënten in. De minimale
gegevens die de stichting van een cliënt nodig heeft zijn naam, adres en
telefoonnummer. Vervolgens wordt bekeken welke vrijwilliger kan worden
ingezet om aan de vraag te voldoen. Deze vrijwilliger zal daarna zelf
contact leggen met de aanvrager en afspraken maken over de uitvoering
van het verzoek.